miercuri, 15 aprilie 2015

„Omul învățat își poartă mereu averea cu dânsul!”

Acum ceva timp, Raisa m-a invitat să mă alătur unei campanii a cărei idei centrale este lectura, și ca să fiu mai precisă, să încurajăm tinerii și generațiile viitoare sau a cele din urma noastră să citească. Ideea aceasta ne-a trecut tuturor celor care deschid o carte în weekend, din plăcere, prin cap și totuși ea s-a gândit - și a și înfăptuit - să pună această idee pe hârtie, fie ea și virtuală.

Campania „Tânăra lectură” este o campanie care se va desfășura online și cu speranța că va schimba ceva. Această campanie are ca scop promovarea lecturii în anturajul tinerilor din ziua de azi. Ne dorim să le deschidem „orizonturile către lectură”, să îi ajutăm să (re)descopere plăcerea de a ține o carte în mână, nu un smartphone, de a simți bucuria atunci când miroși paginile unei cărți pe care abia ai primit-o prin curier rapid și să fii încântat și mândru că te-ai străduit și ai strâns bani pentru o carte, nu pentru un pachet de țigări.

Stăm cu zilele în fața unui telefon mai mare decât palma noastră sau a unei tablete și citim atâtea articole mondene și știri care ne îmbibă capul numai cu prostii și altele nefolositoare, care nu fac altceva decât să ne îndoctrineze în neștiință, să ne închidă orizonturile și să ne restrângă visele, ideile și chiar și dorința de a schimba ceva în ziua de azi. Poate vorbesc prea larg, poate mă arunc cu discuțiile în orizonturi mult prea îndepărtate pentru ca o tânără de 16 ani să le discute, dar m-am săturat să văd generații care sunt aparent adepte ale analfabetismului, ale maturizării mult prea devreme. Mi-e frică de generațiile viitoare și cel mai tare mi-e frică de generația în care vor crește copiii și nepoții mei.

Și revenind la ceea ce de fapt mi-am propus să dezvolt în această postare, vă întreb pe voi cei care citiți și cei care aud mereu „Tinerii din ziua de azi nu mai citesc, nu fac nimic altceva decat... etc.”. Tu, tinere, mai citești? Mai ai curajul de a deschide o carte? Știm cu toții că cei care nu au deschis încă o carte nu vor fi prea încântați să o facă acum, de aceea în perioada mai - iunie, vor exista concursuri cu premii, întreceri și read-a-thonuri. Premiile vor consta în cărți, semne de carte personalizate și postere originale (poate și tricouri), iar concursul va fi unul de creație, pe tema De ce e bine să citești, fiind în pielea unui adolescent.

Mai multe detalii puteți găsi pe blogul Raisei, Girl & Brainy, și vă puteți alătura și grupului de pe facebook.

7 comentarii:

  1. In primul rand, felicitari si mult succes, este nevoie de astfel de initiative.

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks for Sharing :) and Hi, Greetings from Bacalagers Media!

    We are Bacalagers Media is a Smart Digital Media Platform that Presents Quality Content and Inspires All Young Children in Indonesia in Choosing and Sorting News Information Interesting About Lifestyle, Business, Health Tips about stimuno untuk balita and Latest Technology News.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hi, my name is Misa. Thank for sharing. Your post is nice. And I will share 3 articel about my trip in Indonesia from my blog

    - Transit 19 Jam di Malaysia, Ngapain Aja
    - Seharian Jadi Anak Pantai
    - Berburu Bintang Bersama HAAJ

    Hope you like. Regrads Misa

    RăspundețiȘtergere
  4. Subiect interesant pentru un blog. Am cautat pe Internet pentru distrac?ie ?i am venit pe blogul tau. Postul fabulos. Va mul?umim pentru o schimbare de cuno?tin?e! Este minunat sa vedem ca unii oameni înca depun eforturi în gestionarea site-urilor web. Vino sa-mi vizitezi blogul la TumesKecil
    Citi?i mesajele mele de aici:
    - Tips beli smartphone
    - Keadaan Perfilman Indonesia Saat ini, Cukup Meresahkan!
    - Bahaya Ngecas HP Pakai Laptop dan Solusinya

    Mul?umesc mult!

    RăspundețiȘtergere

moartea respiră ..